Tento typ vycházel přímo ze 175 Villiers, ale byl značně přepracován a vylepšen. Prodával se v provedení Standard Special nebo Lidová verze, které se lišily množstvím chromu a výbavou.
Motor:
Počáteční série
-
nebyly rozlišeny na Lidovou verzi a na Standard Special, motocykl byl v
podstatě stejný jako Villiers, ale měl už motor Jawa i když ještě
se zapalováním Villiers.
Lidová verze - I. provedení
Motor byl shodný s typem 175 Villiers, jenom už byl vyráběn v Jawě
a už nesl značky FJ.
Lidová verze -
II. provedení
Motor byl shodný se starším provedením, jenom magneto Villiers bylo nahrazeno magnetem Jawa.
Motor má nové dvojité výfukové potrubí.
Lidová verze - III.
provedení
Motor má nový válec s mohutnějším žebrováním, výfuky jsou přidělány pomocí převlečných matic.
Nová je i hlava s mohutnějším žebrováním, které je nyní svislé a vodorovné. Nově je primární převod plně zakryt a obsahuje olejovou
náplň.
Lidová verze - IV. provedení
Motor je zcela nové konstrukce s vratným vyplachování Schnürle. Klikový hřídel je uložený na každé straně na dvou řadách válečkových
ložisek bez klece, kde válečky běhají přímo po čepech klikového hřídele. Nový válec má mohutné žebrování. V jeho zadní části se
nachází sací hrdlo, po stranách jsou záslepky přepouštěcích kanálů, které tvoří horní rádius kanálu a ve předu se nachází dva
výfukové kanály se závitem pro vnější převlečnou matici.
Standard Special - I. provedení
Motor je stejný jako Lidová verze - I. provedení, jen je
vybaven dvojitím výfukovým potrubím.
Standard Special - II.
provedení
Motor je stejný jako u předešlého provedení. Již oboustranný kryt primárního převodu.
Standard Special - III. provedení
Motor je stejný jako u předešlého provedení, nová hlava s větším
žebrováním.
Standard Special - IV.
provedení
Motor je stejný jako Lidová verze - III. provedení.
Standard Special -
V.
provedení
Motor je stejný jako Lidová verze - III. provedení.
Standard Special - VI. provedení
Motor je stejný jako Lidová verze - IV. provedení.
Převodovka
Všechny motory byly doplněny třístupňovou převodovkou, která přímo vycházela z převodovky značky Albion.
Motor a převodovka byly zvlášť, netvořily celek.
I převodovka prošla vývojem
a tak byl např. pozměněn obal, na vstupní hřídeli bylo pero
nahrazeno drážkováním, ...
Řazení:
- ruční přímo z převodovky:
Počáteční série, Lidová verze - I., II. a III. provedení,
Standard Special - I., II. a III. provedení
- ruční na nádrži:
Lidová verze - IV. provedení, Standard Special - IV., V. a VI. provedení
- nožní řazení:
Standard Special - III., IV., V., a VI provedení
Šasi:
Rám byl dvojitý lisovaný z ocelových plechů a sešroubovaný. Přední vidlice byla také lisovaná. Sedlo bylo lavorovitého tvaru a bylo
odpruženo pomocí dvou válcových pružin. Motocykl byl vybaven "mělkými" blatníky.
Počáteční série
světlo ø 135 mm, podrámová nádrž (nápis JAWA), jeden výfuk, brzdy ø 100 mm, na přání: nosič, tlumič řízení,
levá schránka, ruční houkačka, tandemové sedlo, chrániče kolen
Lidová verze - I. provedení
světlo ø 135 mm, podrámová nádrž (nápis JAWA), jeden výfuk, brzdy ø 100 mm, na přání: nosič, tlumič řízení,
levá schránka, ruční houkačka, tandemové sedlo, chrániče kolen
Lidová verze - II. provedení
světlo ø 135 mm, sedlová nádrž (nápis JAWA), dva nerozebiratelné výfuky, brzdy ø 100 mm, na přání: nosič, tlumič
řízení, levá schránka, ruční houkačka, tandemové sedlo, chrániče
kolen
Lidová verze - III. provedení
světlo ø 150 mm (starší), sedlová nádrž (nápis JAWA), dva nerozebiratelné výfuky, brzdy ø 150 mm, na přání: nosič, tlumič
řízení, levá schránka, ruční houkačka, tandemové sedlo, chrániče
kolen
Lidová verze - IV. provedení
světlo ø 150 mm (novější), sedlová nádrž (nápis JAWA),
dva nerozebiratelné výfuky, brzdy ø 150 mm, na přání: nosič, tlumič
řízení, levá schránka, ruční houkačka, tandemové sedlo, chrániče
kolen
Standard Special - I. provedení
světlo ø 150 mm (starší), podrámová nádrž (nápis JAWA),dva nerozebiratelné výfuky, brzdy ø
100 mm, na přání: nosič, levá schránka,
ruční nebo elektrická houkačka, usměrňovač a baterie, tandemové sedlo, tachometr,
chrániče kolen
Standard Special - II. provedení
světlo ø 150 mm (novější), sedlová nádrž (nápis JAWA), nerozebiratelné výfuky, brzdy ø
100 mm, na přání: nosič, levá
schránka, ruční nebo elektrická houkačka, usměrňovač a baterie, tandemové sedlo, tachometr,
chrániče kolen
Standard Special - III. provedení
světlo ø 150 mm (novější), sedlová nádrž (nápis JAWA), nerozebiratelné výfuky, brzdy ø 150 mm, na přání: nosič, levá schránka,
ruční nebo elektrická houkačka, usměrňovač a baterie, tandemové sedlo, tachometr,
chrániče kolen
Standard Special - IV. provedení
světlo ø 150 mm (novější), sedlová nádrž (nápis JAWA), nerozebiratelné výfuky, brzdy ø 150 mm, na přání: nosič, levá schránka,
ruční nebo elektrická houkačka, usměrňovač a baterie, tandemové sedlo, tachometr,
chrániče kolen
Standard Special - V. provedení
světlo ø 150 mm (novější), sedlová nádrž (nápis JAWA), rozebiratelné výfuky, brzdy ø 150 mm, na přání: nosič, levá schránka,
ruční nebo elektrická houkačka, usměrňovač a baterie, tandemové sedlo, tachometr,
chrániče kolen
Standard Special - VI. provedení
světlo ø 150 mm (novější), sedlová nádrž (znak JAWA), rozebiratelné výfuky, brzdy ø 150 mm, na přání: nosič, levá schránka,
ruční nebo elektrická houkačka, usměrňovač a baterie, tandemové sedlo, tachometr,
chrániče kolen
U Standard Special byl tlumič řízení samozřejmostí.